۱۳۸۹ اردیبهشت ۸, چهارشنبه

Urgent Solidarity call for Zeynab Jalaliyan and Shirin Alam Hoolo

Urgent Solidarity call for Zeynab Jalaliyan and Shirin Alam Hoolo

This Friday 30/04/2010 at 11am we will be delivering a letter to the
Iranian Ambassador. We are demanding these executions stop immediately
as they are gross human rights violations, secondly we demand
immediate respond on Zeinab's health and her location.

Dear Friends,

Two months ago we launched a campaign on behalf of these two women; so
far we have collected over 11,000 signatures appealing for the
relevant authorities' intervention to exert pressure on the Iranian
authorities to have the death sentences in their cases commuted. The
number of signatures indicates the strength of feeling among people
about the plight of these women and all political prisoners in Iran.
Currently Zeynab's location is unknown and no communication has been
received from her for the last two months.

By way of background detail to the two cases, Zeynab Jalaliyan is a 27
year old Kurdish woman, sentenced to death and presently awaiting
execution. She has been held in prison for the last two years and is
currently detained in Dizel Abad Prison in Kermanshah City. Zeynab was
convicted of being a 'Mohareb' ('enemy of God') for her activities in
the Free Life Party of Kurdistan (PJAK), which is the major opposition
front to the Islamic regime. Her trial was concluded in only five
minutes and she was denied the right to have access to a solicitor.
Shirin is a 28 year old Kurdish activist, who has been imprisoned for
the past two years, for most of the time she has been detained in
Section 209 of Evin Prison. She also spent 28 days in the Military
Corps detention centre where she was subject to brutal and systematic
torture. Like Zeynab, Shirin has also been convicted of being a
'Mohareb' ('enemy of God') and sentenced to death for her involvement
in the PJAK.

Please join us!

ROJ Women’s Association
Representing women’s rights and working closely with Kurdish women in the UK

۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

فصلنامه ي نقض حقوق بشر در کردستان منتشر شد ‏


خبرگزاری هرانا - وضعيت حقوق بشر در ايران، بعد از انتخابات خرداد ماه سال گذشته با اذغان تمام نهادهاي بين المللي مدافع حقوق بشر بسيار بحراني شده است. کردستان نيز به عنوان بخشي از اين جغرافيا که در طول حاکميت جمهوري اسلامي به سبب وجود نگاه امنيتي همواره در بخش اعمال سياست یکی از پرهزینه ترین مناطق بوده، از اين قاعده مستثني نبوده، و با سر کار آمدن دولت احمدي نژاد در سال 84 روند وضعيت حقوق بشر در کردستان وخيم تر از گذشته نیز شده است.

دلايلي هم چون کم هزينه بودن نقض حقوق بشر در کردستان، سياست های دیگر دولت ها، نهادهاي بين المللي مدافع حقوق بشر و رسانه هاي بين المللي مستقل در قبال وضعيت حقوق بشر در مناطق کردنشين؛ نيز در جسورتر کردن ناقضان حقوق بشر در مناطق کردنشين بي تاثير نبوده است.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که 5 سال از تاسيسش مي گذرد، به عنوان سازمانی پیشرو در کردستان در جهت بهبود وضعيت حقوق بشر و نيز افشاسازي نقض سيستماتيک و مستمر آن، گام هاي موثري برداشت و همزمان هزینه هاي زيادي را به سبب فعاليت هاي حقوق بشري متحمل گشت. بازداشت اعضاي اين سازمان غير دولتي مدافع حقوق بشر و صدور حکم سنگين 11 سال براي موسس اين سازمان تنها به دليل تاسيس اين سازمان، خود گواهي بر سرکوب غير انساني مدافعان حقوق بشر در کردستان مي باشد.

از سوي ديگر نيز شاهد آن هستيم که در طول اين چند ساله بيشتر صداهاي مستقل مطبوعاتي چه بسا که در نطفه خفه شده است و امروز مي توان به صراحت ادعا کرد وضعيت آزادي بيان در مناطق کردنشين در بدترين وضع در طول سي سال اخير قرار دارد. توقيف و لغو امتياز هفته نامه هاي آشتي، ئاسو، روژ هه لات و... خود گواهي مستند بر اين ادعا مي باشد. ديگر مطبوعات نيز تحت شديدترين فشارها قرار داشته و حتي شوراي نويسندگان آنها به دليل فشارهاي امنيتي مجبور به استعفاشده اند.

وجود چنين دغدغه هايی سبب گشت ما به عنوان اعضاي کرد مجموعه فعالان حقوق بشر در جهت مستند سازي موارد نقض حقوق بشر در مناطق کردنشين و تنوير افکار عمومي و نهادهاي بين المللي مدافع حقوق بشر از وضعيت بحراني حقوق بشر در اين مناطق، اقدام به انتشار فصلنامه ايي تحت عنوان "فصلنامه نقض حقوق بشر در کردستان" نماییم.

انتشار شماره اول اين فصلنامه ي خبري در پاييز 88 با استقبال فراوان خوانندگان مواجه گشت و هم چنين به عنوان نقطه شروع ضرورت گسترده کردن حوزه هاي کاري اين فصلنامه براي شماره هاي آتي احساس مي شد.

صرف اشاره به وجود موارد نقض سيستماتيک و مستمر نقض حقوق بشر در کردستان، کافي نبود و در مقابل ارائه بررسي هاي کارشناسي و علمي اين وضعيت و راهکارهاي مقابله با آن (حسب استراتژی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران که شيوه هاي هزينه مند کردن نقض حقوق بشر براي ناقضان آن را در دستور کار خود قرار داده است) در نبود امکان بهره وري مطبوعات داخلي از چنين تحليلاتي علمي و کارشناسي شده، ضرورت پيدا مي کرد. بر همين اساس تصميم گرفتيم از اين فصلنامه به عنوان تريبوني آزاد براي فعالان حقوق بشر در جهت آسيب شناسي نقض حقوق بشر در مناطق کردنشين همراه با ارائه تحليلات و راهکارهاي چگونگي مبارزه عليه نقض حقوق بشر استفاده کنيم.

متاسفانه فشارهاي وارده در طول چند ماهه اخير عليه نهادهاي مدافع حقوق بشري خاصه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سبب گشت اين برنامه با مشکلاتي مواجه شود و حتي زمان انتشار فصلنامه به صورت خبري تا مدتي به تاخير بیفتد.

ما اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خواهان آن هستیم که به دلیل پربارتر شدن و بهبود کمی و کیفی شماره هاي آتي اين فصلنامه از همکاري ديگر فعالين حقوق بشري بهره مند بشويم.

از تمام دوستاني که در حوزه ی تحليل وضعيت حقوق بشر در مناطق کردنشين فعال بوده، مي خواهيم مطالب تحليلي خويش را در حوزه هاي تخصصي حقوق بشري از جمله حقوق ملي، خشونت عليه زنان، پديده تراژديک خودسوزي در ميان زنان، کشتار روزانه شهروندان مرزنشين، حقوق کارگران و اصناف و...براي انتشار در اين فصلنامه ارسال نمايند.

دانلود کنید: http://hranews.info/1389-01-27-05-25-54/829-1.html