۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

وکیل شیرین علم هلو در مصاحبه با رهانا: دیوان عالی با وجدانی بیدار بررسی کند؛ اعدام سزاوار «شیرین» نیست

فریدون شامی، وکیل علم هلو: از خداوند می‌خواهم که قضات دیوان عالی کشور این پرونده و اعتراض بنده را با وجدان بیدار مورد مطالعه قرار دهند.

محسن کاکه‌­رش- رهانا: شیرین علم هلو، زندانی سیاسی کرد، چندی پیش در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد. در دادخواست او آمده که یکی از دلایل صدور حکم محاربه، اقرار وی به ارتباط با «پژاک» بوده است. شیرین علم هلو در نامه‌ای که از درون زندان نوشته، شرح فشارها و شکنجه‌های وارد شده بر خود را برای گرفتن اقرار آورده است. فریدون شامی وکیل ایشان در مورد آخرین وضعیت خانم علم هلو مصاحبه ای با ما در رهانا انجام داده که در آن به چگونگی انتشار این نامه و آخرین وضعیت این زندانی کرد اشاره شده است. این مصاحبه در پی می‌آید:

رهانا: پرونده­ی خانم علم هلو اکنون چه مرحله قانونی را طی میکند؟

من در مدت قانونی طبق درخواست و ابلاغ خانواده خانم علم هلو سی­‌ام دی ماه از رای صادره تقاضای تجدید نظر کردم و امیدوارم رای من مورد قبول واقع بشود.

رهانا: اخیرا نامه‌­ای از سوی موکل شما در رابطه با شکنجه وی در زندان منتشر شده، از چگونگی انتشار نامه اطلاعی دارید؟

روزی که من می­خواستم اعتراض کنم خانم علم هلو نامه‌­ای را از داخل زندان برای بنده ارسال کردند که به ضمیمه دادخواست تجدید نظر تحویل دادگاه داده شد.

رهانا: آیا شما شخصا نامه را رویت کردید؟

بله اما از محتوای آن اطلاعی ندارم. ولی بنا به شناختی که به لحاظ کاری و تجربه در این پرونده از ایشان دارم، نامه با دست خط خود خانم علم هلو نوشته شده بود.

رهانا: با ایشان ملاقات داشتید؟

چند روز پیش با ایشان ملاقات داشتم و با ایشان صحبت کردم و وضع روحی ایشان نیز خوب بود و ملاقاتم نیم ساعات طول کشید.

رهانا: برای تخفیف یا لغو حکم موکل‌تان چه کارهایی می توان انجام داد؟

من خودم خیلی امیدوارم که به هر صورت این مجازات لغو بشود، برای اینکه مجازات محاربه چهار نوع است که در اختیار قاضی است. در لایحه مجازات اسلامی که اکنون در مجلس شورای اسلامی است و تصویب نشده، در آن‌هم به همین نحو عمل شده یعنی کسی که خودش جلوگیری از کشت و کشتار می‌کند مجازات سبک را خواهند داد، که مجازات اعدام نیست. من هم به همین خاطر در خواست مجازات سبک برای موکلم کردم.

رهانا: گفتید که مجازات سبک را برای ایشان سزاوار میدانید نه اعدام، طبق قانون مجازات سبک برای ایشان با توجه به پرونده‌اش چیست؟

محاربه چهار تا مجازات دارد از این چهار تا مجازات یکی قتل، اعدام، قطع دست راست و پای چپ و تبعید هست با توجه به اینکه در این ماجرا کاری کرده که کسی کشته نشود به نظر من تبعید سزاوار ایشان هست نه مجازات اعدام.

رهانا: اکنون پرونده شیرین علم هلو در اختیار دیوان عالی کشور هست انتظار چه حکمی از سوی آنان را دارید؟

از خداوند می‌خواهم که قضات دیوان عالی کشور این پرونده و اعتراض بنده را با وجدان بیدار مورد مطالعه قرار دهند، به خاطر اینکه در آن ماجرا کسی کشته نشده و اعدام ایشان را تخفیف بدهند و مجازات اعدام ایشان را لغو کنند.

♦ خانواده و وکیل شیرین علم هلو نام فامیل درست وی را «علم هلو» گفته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر