۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

ملائكه علم‌هلو سخنگوي كمپين «تا لغو اعدام شيرين علم هلو» در مصاحبه با رهان: قضات کشور در مورد حکم‌های اعدام دور اندیش باشند

رهانا: درادامه تلاشها برای لغو حکم اعدام شیرین علم هلو زندانی سیاسی کرد که به اتهام محاربه محکوم به اعدام شده است، اخیرا جمعی از فعالان حقوق بشر و بستگان وی «کمپین تا لغو اعدام شیرین علم هلو» ایجاد کردند.

وبلاگ این کمپین در پی حمایت نهادهای بین المللی و استقال خوب از آن مسدود شد. ملائکه علم هلو از بستگان درجه اول این زندانی محکوم به اعدام کرد و سخنگوی این کمپین ضمن تشریح آخرین وضعیت پروند وی در مصاحبه با رهانا گفت: «حمایت‌های مردم را برنتافتند، فریاد شیرین را مسدود کردند.»

رهانا: آخرین وضعیت پرونده شیرین چیست و چه مراحل قانونی را طی می‌کند؟

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام محاربه و ارتباط با پژاک در تارخ ۲۸ آذرماه حکم اعدام را برای خانم علم هلو صادر کرد. اکنون پرونده شیرین در دیوان عالی قضای ایران است، اما تا به حال دیوان عالی هیچ جوابی نداده، دوستان و خانواده وی نیز در انتظار نتیجه دادرسی این نهاد قضایی در رابطه با پرونده هستند.

رهانا: اخیرا خلیل بهرامیان وکالت وی را به عهده گرفته، نظر ایشان در رابطه با پرونده چیست؟ چه کارهایی برای پرونده شده است؟

آقای بهرامیان که یکی از باتجربه ترین و موفق ترین وکلای ایران هستند، از هفته گذشته رسیدگی پرونده شیرین را به عهده گرفته‌اند. ایشان بر این باورند که حکم شیرین نا عادلانه است و هیچ مدرکی دال بر متهم بودن خانم علم هلو به محارب بودن در پرونده وجود ندارد. تا به حال هم در خواست تجدید نظر برای پرونده به دادگاه انقلاب داده و همچنین خواستار ملاقات با وی شده است. ایشان از لحاظ قانونی کارهای که برای نجات جان شیرین لازم باشد انجام می‌دهند و خانواده و دوستان امیدهای زیادی به تلاش‌های آقای بهرامیان بسته‌اند.

رهانا: شما و گروهی از فعالین حقوق بشر اخیرا کمپینی برای لغو اعدام شیرین اعلام کردید،‌ کارهاو تلاش‌های کمپین تا کنون در چه حدی بوده است؟ و چه کارهایی در این راستا می‌خواهید انجام دهید؟

بعد از آن‌که از حکم اعدام برای خانم علم هلو در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مطلع شدیم، در تاریخ ۲۹/۱۰/۱۳۸۸ از طرف جمعی از فعالین حقوق بشر کمپینی برای لغو حکم اعدام شیرین به راه انداختیم. خوشبختانه کمپین با تلاش مداوم دوستان و مدافعان حقوق بشر انعکاس و گسترش خوبی پیدا کرده است. شمار بسیار چشمگیری امضا برای حمایت از شیرین و لغو حکم اعدام ایشان به کمپین رسیده است. به غیر از امضا کمیته دفاع از حقوق مردم ایران (کودیر) و کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی کرد بیانیه صادر کرده و خواستار لغو حکم خانم علم هلو هستند.

از سوی دیگر با تلاش دوستان دیگری از سازمان (چاک) و در جواب نامه این نهاد حقوق بشری کردی، دولت سوئد (وزارت خارجه) بیان نامه‌ای صادر کرده است و خواستار لغو حکم تمامی زندانیان شده است و در بیانیه تاکید شده است که سوئد علیه حکم اعدام است. در این مورد هم وزیر خارجه سوید کارل بیلت در کنفرانسی امنیتی که در مونچن برگزار شده است این موضع و نگرانی خود را مستقیماً به منوچهر متکی وزیر خارجه ایران اعلام کرده است. در راستای تلاش مدافعین حقوق بشر هم بعضی از دوستان در اروپا با بعضی از سازمان‌های زنان ارتباط برقرار کرده‌اند و هدفشان این بوده که فراتر از حمایت این سازمان‌ها، سعی کنند که نام عزیزان زینب جلالیان و شیرین علم هلو به سمبل زنان آزادیخواه در سطح جهان مطرح کنند. تمام این ارتباطات از طریق خانم “اسطوره مقاومت”، “لیلا زانا” سیاستمدار کرد در ترکیه و خانم “سیلوی ژان” در پاریس به جریان افتاده است. سازمان “ابتکار زنان در اروپا” که یکی از بزرگترین سازمان های فمینیست زنان در اروپاست، با نمایندگی در بیش از پانزده کشور، اطلاعیه‌ای را در رابطه با خواهران‌مان شیرین علم هلو و زینب جلالیان صادر کرده است. خانم لیلیان هالز فرانس، نماینده این سازمان، در تلاش این است که نام این دختران کرد را در روز ۸ مارس به عنوان زنانی مبارز و آزادیخواه و سمبلی در سطح جهان معرفی کنند. این تلاش‌ها تنها به خودی خود از طرف کمپین صورت نگرفته است و دوستان زیادی در این راستا تلاش‌های فراوانی کرده‌اند.

رهانا: خبری منتشر شد که وبلاگ کمپین حمایت از خانم علم هلو فیلتر شده است. این خبر چقدر صحت دارد؟

کمپین همه تلاش خود را برای لغو حکم اعدام و آزادی خانم علم هلو به کار گرفته و با کمک دوستان در حال گسترش است، اما از ۱۶ بهمن کمپین را فیلتر کرده اند و تحمل این حمایت فراوان برای لغو حکم صادره و آزادی این خانم زندانی سیاسی کرد را بر نتافتند و با این کار فریاد شیرین را مسدود کردند. اما با وجود همه این کارشکنی ها ما به کار خودمان ادامه میدهیم و حالا هم برای رفع مشکل فیلتر دوستان سعی خود را به کار گرفته اند.

رهانا: اهمیت این نوع کمپینها برای حمایت از زندانیان سیاسی چیست؟ ‌آیا کمپینی سراغ دارید که تاثیر گذار بوده در روند دادگاهی فعالان سیاسی؟

اهیمت این کمپینها این است که صدای زندانیان به بیرون از زندان و سیاه چالها می آورد و افکار عمومی جهان و مدافعان حقوق بشر از وجود زندانی سیاسی آگاه می‌کند. این هم به نوبه خود گونه‌ای از حمایت و پشتیبانی از زندانیان سیاسی و دگراندیشان است. پیام ما در این کمپین بر این مبنا است که زندانیان سیاسی تنها نیستند و حامیان فراوانی دارند، زندانی سیاسی کسی نیست که هر طور خواستند با آنها رفتار بکنند و هر حکمی را که مسئولین خواستند بر علیه شان صادر کنند.

در تجربه‌های قبلی کمپینی برای آقایان عدنان حسن پور و عبدالواحید (هیوا) بوتیمار به راه افتاد که برای این دو زندانی سیاسی کرد هم حکم اعدام صادر شده بود، اما خوشبختانه با تلاش دوستان و در خواست تجدید نظر حکم از سوی وکیل آن‌ها و فعالیت‌های کمپین حکم اعدام آن‌ها لغو شد. چون حمایتی همه جانبه از آن دو زندانی نامبرده شد و افکار عمومی و جهانیان در جریان امور قرار گرفتند. این تلاش‌ها باعث وارد آوردن فشار بر دستگاه قضای کشور شد و درنهایت حکم لغو شد. هر چند ما از نتیجه دیوان عالی خبری نداریم اما امیدواریم و امیدمان را از دست نمی‌دهیم تا این‌که حکم اعدام خانم علم هلو لغو بشود و آزادی او را خواستاریم.

رهانا: درخواست شما از هموطنان و مسئولین حکومتی و نهادهای مدافع حقوق بشری چیست؟

درخواست ما از مدافعان و نهادهای حقوق بشر و سازمان‌های زنان و هموطنان این است که حمایت همه جانبه خود را از خانم علم هلو به کار بگیرند و خواستار لغو حکم اعدام و آزادی ایشان و تمام زندانیان سیاسی دیگر و دگراندیشان شوند. حتی از مسئولین و قضات کشور خواستاریم که در مورد حکم‌های صادره و گرفتن جان انسان‌ها دور اندیش باشند و با وجدانی بیدار با فرزندان این مملکت برخورد کنند، سعی در توقف اعدام و گرفتن جان این انسان‌ها بکنند، زیرا با حلق آویزکردن جوانان این مملکت آنچه را که امنیت ملی می‌نامند فراهم نمی‌شود، بر عکس مخالفت‌ها را بیشتر و تند تر می‌کند. زندانیان سیاسی و خانم علم هلو در میانشان چیزی جز حق و حقوق خود و همنوعانشان را نمی‌خواهند.

مصاحبه‌گر: محسن کاکه‌رش

*خانواده و وکیل این زندان نام درست وی را «شیرین علم هلو» اعلام کرده‌اند.

http://www.rhairan.org/archives/4846


-----------------


مه‌لایكه‌ عه‌له‌م هولو وته‌بێژی‌ كه‌مپینی‌ "تا هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ سزای‌ له‌سێداره‌دانی‌ شیرین عه‌له‌م هولو" له‌چاوپێكه‌وتنێكیدا له‌گه‌ڵ رهانا: "دادوه‌ره‌كان سه‌باره‌ت به‌ بڕیاره‌كانی‌ له‌سێداره‌دان دوور بین بن"

رهانا: له‌درێژه‌ی‌ هه‌وڵه‌كان بۆ هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ سزای له‌سێداره‌دانی‌ شیرین عه‌له‌م هولو زیندانی‌ سیاسیی‌ كورد، كه‌ تۆمه‌تی‌ موحاربه‌ی‌ دراوه‌ته‌ پاڵ، له‌مدوایانه‌دا كۆمه‌ڵێك له‌چالاكوانانی‌ مافه‌كانی‌ مرۆڤ و كه‌س‌وكاره‌كه‌ی‌ "كه‌مپینی‌ تا هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ سزای‌ له‌سێداره‌دانی شیرین عه‌له‌م هولو" یان خستووه‌ته‌ ڕێ‌.

وێبلاگی‌ ئه‌م كه‌مپینه‌ به‌هۆی‌ پشتیوانیی‌ رێكخراوه‌ نێو نه‌ته‌وه‌یه‌كان‌و باش به‌پیره‌وه‌ چوونی‌ كه‌مپینه‌كه‌، فیلته‌ر كرا. مه‌لایكه‌ عه‌له‌م هولو له‌خزمه‌ پله‌ یه‌كه‌كانی‌ (شیرین)ی‌ گیراوی‌ سیاسییه‌، كه‌ سزای‌ له‌سێداره‌دانی‌ بۆ بڕاوه‌ته‌وه‌، هه‌روه‌ها مه‌لایكه‌ وته‌بێژی‌ كه‌مپینه‌كه‌ سه‌ره‌ڕای روونكردنه‌وه‌ی‌ دواین دۆخی دۆسیه‌كه‌ی‌ شیرین، له‌ چاوپێكه‌وتنێكیدا له‌گه‌ڵ ره‌هانا وتی‌ "پشتیوانیه‌كانی‌ خه‌ڵكیان پی‌ قبوڵ نه‌كراو هاواری شیرین یان فیلته‌ر كرد".

ره‌هانا: دواین دۆخ‌و هه‌واڵی‌ دۆسیه‌كه‌ی‌ شیرین چۆنه‌‌و چ قۆناغێكی‌ یاسایی‌ بڕیوه‌؟

ملایكه‌ عه‌له‌م: لقی 15ی‌ دادگای شۆڕشی‌ تاران به‌تۆمه‌تی‌ موحاربه‌‌و په‌یوه‌ندی‌ له‌گه‌ڵ په‌ژاك له‌به‌رواری 28ی‌ سه‌رماوه‌زی ئه‌مساڵدا بڕیاری له‌سێداره‌دانی‌ بۆ خاتوو شیرین عه‌له‌م هولو ده‌ركرد. ئێستا دۆسیه‌كه‌ی شیرین له‌ دیوانی‌ باڵای‌ دادوه‌ری‌ ئێراندایه‌، به‌ڵام تاكو ئێستا دیوانی‌ باڵا هیچ وه‌ڵامێكیان نه‌داوه‌ته‌وه‌، به‌ڵام دۆستان‌و بنه‌ماڵه‌كه‌ی‌ چاوه‌ڕوانی‌ ئه‌نجامه‌كانی‌ وردبوونه‌وه‌ی ئه‌و ده‌زگا دادوه‌ریه‌ن سه‌باره‌ت به‌و دۆسیه‌یه‌.

ره‌هانا: به‌مداویانه‌ خه‌لیل به‌هرامیان پارێزه‌ریی‌ شیرین عه‌له‌م هولوی له‌ئه‌ستۆ گرتووه‌، بۆچوونی‌ به‌رێز به‌هرامیان سه‌باره‌ت به‌م دۆسیه‌یه‌ چییه‌؟ چی كراوه‌ بۆ دۆسیه‌كه‌؟

ملایكه‌ عه‌له‌م: به‌ڕێز به‌هرامیان یه‌كێك له‌ به‌ ئه‌زمونترین‌و سه‌ركه‌وتوترین پارێزه‌ره‌كانی‌ ئێرانه‌، له‌هه‌فته‌ی رابردووه‌ پێڕاگه‌یشتن به‌ دۆسیه‌كه‌ی‌ شیرینی‌ له‌ئه‌ستۆ گرتووه‌، به‌هرامیان له‌و بڕوایه‌دایه‌ ئه‌و بڕیاره‌، كه‌ بۆ شیرین ده‌ركراوه‌ نادادپه‌روه‌رانه‌یه‌‌و هیچ به‌ڵگه‌یه‌ك كه‌ نیشان له‌تاوانبار بوونی‌ خاتوو شیرین عه‌له‌م هولو له‌په‌یوه‌ندی‌ به‌ موحارب بوونه‌وه‌ بێت له‌ دۆسیه‌كه‌دا نییه‌. تاكو ئێستاش داوای پێداچوونه‌وه‌ی‌ دۆسیه‌كه‌ی‌ پێشكه‌شی دادگای شۆڕش كردووه‌، هه‌روه‌ها داواشی‌ كردووه‌ كه‌ له‌نزیكه‌وه‌ چاوی به‌شیرین بكه‌وێت. له‌ رووی‌ یاساییه‌وه‌ به‌رێز خه‌لیل به‌هرامیان ئه‌وه‌ی‌ كه‌ پێویست بێت بۆ رزگاركردنی‌ ژیانی‌ شیرین ده‌یكات، بۆیه‌ بنه‌ماڵه‌‌و دۆستان ئومێدی‌ زۆریان به‌ هه‌وڵه‌كانی‌ پارێزه‌ر به‌هرامیان هه‌یه‌.

ره‌هانا: به‌مدوایانه‌ ئێوه‌‌و گروپێك له‌چالاكوانانی‌ مافه‌كانی‌ مرۆڤ بۆ هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ سزای له‌سێداره‌دانی‌ شیرین كه‌مپه‌ینێكتان راگه‌یاندووه‌، تاكو ئێستا كار و هه‌وڵه‌كانی‌ كه‌مپینه‌كه‌ له‌ چ ئاستێكدا بووه‌؟ ده‌تانه‌وێت له‌م پێناوه‌دا چی‌ بكه‌ن؟

مه‌لایكه‌ عه‌له‌م: پاش ئه‌وه‌ی‌ ئاگادار كراینه‌وه‌ له‌بڕیاره‌ی‌ سزای له‌سێداره‌دانی لقی‌ 15ی‌ دادگای شۆڕش له‌تاران، له‌به‌رواری‌ (29/10/1388) به‌رامبه‌ر به‌ (19/1/2010) له‌ لایه‌ن كۆمه‌ڵێك چالاكوانی‌ مافه‌كانی مرۆڤ بۆ هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ بڕیاری‌ له‌سێداره‌دانی‌ شیرین كه‌مپینێكمان به‌ڕی‌ خست. به‌خۆشییه‌وه‌ كه‌مپینه‌كه‌ به‌ هه‌وڵی‌ به‌رده‌وامی‌ دۆستان‌و پارێزه‌رانی‌ مافه‌كانی مرۆڤ ده‌نگدانه‌وه‌‌و فروانبوونێكی‌ باشی‌ خوڵقاندوه‌. ژماره‌یه‌كی‌ زۆر به‌رچاو واژو بۆ پشتیوانی‌ له‌شیرین‌و هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ بڕیاری له‌سێداره‌دانی شیرین گه‌یشتووه‌ته‌ كه‌مپینه‌كه‌. جگه‌ له‌ واژوه‌كان، كۆمیته‌ی‌ به‌رگری‌ له‌مافه‌كانی‌ خه‌ڵكی‌ ئێران (كودیر)، كه‌مپه‌ینی‌ به‌رگریكردن له‌زیندانیانی‌ سیاسی‌‌و مه‌ده‌نیی‌ كورد به‌یاننامه‌یان بڵاوكردووته‌وه‌‌و داوای‌ هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ بڕیاری‌ له‌سێداره‌دانی‌ خاتوو عه‌له‌م هولو ده‌كه‌ن.

له‌ لایه‌كی‌ دیكه‌وه‌ به‌هه‌وڵی‌ دۆسته‌كانی‌ ترمان له‌ رێكخراوی‌ (چاك) و له‌ وه‌ڵامی‌ نامه‌یه‌كی‌ رێكخراوی‌ چاك، كه‌ رێكخراوێكی‌ مافی مرۆڤی‌ كورده‌، ده‌وڵه‌تی‌ سوید (وه‌زاره‌تی‌ ده‌ره‌وه‌) به‌یاننامه‌یه‌كی‌ ده‌ركردووه‌ و داوای‌ هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ بڕیاری‌ له‌سێداره‌دانی‌ هه‌موو زیندانیه‌كانی‌ كردووه‌‌و له‌ به‌یاننامه‌كه‌دا جه‌خت له‌وه‌ كراوه‌ته‌وه‌ كه‌ سوید دژی‌ بڕیاری‌ له‌سێداره‌دانه‌. هه‌ر له‌مباره‌یه‌وه‌ وه‌زیری‌ ده‌ره‌وه‌ی‌ سوید كارڵ بیلت له‌كۆنفرانسێكی‌ ئاسایشیدا كه‌ له‌ مونچن به‌ڕێوه‌ چووه‌، ئه‌و هه‌ڵوێست‌و نیگه‌رانییه‌ی‌ خۆی‌ راسته‌وخۆ به‌ مه‌نوچه‌هر موته‌كی وه‌زیری‌ ده‌ره‌وه‌ی‌ ئێران راگه‌یاندووه‌. هه‌ر هاوكات به‌ هه‌وڵی‌ دۆستان‌و داكۆكیكارانی‌ مافه‌كانی‌ مرۆڤ له‌گه‌ڵ هه‌ندێك له‌رێكخراوه‌كانی‌ ژنان له‌ئه‌وروپا په‌یوه‌ندیان گرتووه‌‌و ئامانجیشیان ئه‌وه‌ بووه‌ كه‌ جیا له‌ پشتیوانیكردن، ئه‌م رێكخراوانه‌ هه‌وڵ بده‌ن كه‌ ناوی خۆشه‌ویستان زه‌ینه‌ب جه‌لالیان‌و شیرین عه‌له‌م هولو وه‌ك هێمای‌ ژنانی‌ ئازادیخواز له‌ئاستی‌ جیهانیدا بناسێنن. تێكڕای‌ ئه‌و په‌یوه‌ندیانه‌ له‌رێگه‌ی‌ خاتوو ئوستوره‌ی‌ مقاومه‌ت، خاتوو له‌یلا زانا ژنه‌ سیاسه‌تمه‌داری‌ كورد له‌توركیا و خاتوو سیلوی‌ ژان له‌پاریس هاتووه‌ته‌ ئاراوه‌. رێكخراوی‌ "ده‌ستپێشخه‌ریی‌ ژنانی‌ ئه‌وروپا" كه‌ یه‌كێكه‌ له‌ گه‌وره‌ترین رێكخراوه‌ فمێنیستیه‌كان له‌ئه‌وروپا‌و بنكه‌ی‌ له‌زیاتر له‌ 15 وڵاتدا هه‌یه‌، به‌یاننامه‌یه‌كی‌ په‌یوه‌ندیدار به‌ خوشكه‌كانمان شیرین عه‌له‌م هولو و زه‌ینه‌ب جه‌لالیان ده‌ركردووه‌. هه‌روه‌ها خاتوو لیلیان هالز فرانس نوێنه‌ری‌ ئه‌و رێكخراوه‌ له‌هه‌وڵدایه‌، كه‌ ناوی ئه‌م دوو كچه‌ كورده‌ له‌ رۆژی‌ 8ی‌ مارسدا وه‌ك ژنانی‌ تێكۆشه‌ر و ئازادیخواز و سه‌مبول له‌ئاستی‌ جیهاندا بناسێنن. ئه‌م هه‌وڵانه‌ ته‌نها راسته‌وخۆ به‌هۆی‌ كه‌مپینه‌كه‌وه‌ نه‌بووه‌، به‌ڵكو زۆرێك له‌دۆستان له‌م پێناوه‌دا هه‌وڵێكی‌ به‌رفراوانیانداوه‌.

ره‌هانا: هه‌واڵێك بڵاوبوویه‌وه‌ سه‌باره‌ت به‌وه‌ی‌ كه‌ ویبلاگی‌ كه‌مپینی‌ پشتیوانی‌ له‌خاتوو شیرین عه‌له‌م هولو فیلته‌ر كراوه‌، ئه‌و هه‌واڵه‌ تا چه‌ند راسته‌؟

ملایكه‌ عه‌له‌م: كه‌مپه‌ین هه‌موو هه‌وڵه‌كانی‌ خۆی‌ بۆ هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ بڕیاری‌ له‌سێداره‌دان‌و هه‌روه‌ها ئازادیی‌ خاتوو عه‌له‌م هولو وه‌گه‌ڕ خستووه‌‌و به‌هاوكاریی‌ دۆستان له‌فراوانبوونێكی‌ به‌رچاودایه‌، به‌ڵام له‌ 16ی‌ رێبه‌ندانه‌وه‌ كه‌مپینه‌كه‌یان فیلته‌ر كرد و ئه‌و هه‌موو پشتیوانییه‌ به‌رفراوانه‌یان بۆ هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ بڕیاره‌ ده‌ركراوه‌كه‌یان‌و داخوازی بۆ ئازادی ئه‌و خانمه‌ زیندانییه‌ سیاسییه‌ كورده‌یان پێ قبوڵ نه‌كرا و به‌و كاره‌یان هاواری شیرینایان فیلته‌ر كرد. به‌ڵام سه‌رباری هه‌موو رێگری‌‌و كۆسپه‌كانیان ئێمه‌ درێژه‌ به‌كاره‌كانی‌ خۆمان ده‌ده‌ین‌و ئێستاش دۆستان هه‌موو هه‌وڵی‌ خۆیان بۆ چاره‌سه‌ركردنی‌ كێشه‌ی‌ فیلته‌ركردنه‌كه‌ خستووه‌ته‌ گه‌ڕ.

ره‌هانا: گرنگی‌ ئه‌مجۆره‌ كه‌مپینانه‌ كه‌ بۆ پشتیوانیكردن له‌ زیندانیانی سیاسییه‌ له‌چیدایه‌؟ ئایا كه‌مپینێكی‌ دیكه‌ شك ده‌به‌ن كه‌ كاریگه‌ریی‌ له‌سه‌ر ره‌وتی‌ دادگایكردنی‌ چالاكوانه‌ سیاسییه‌كان هه‌بوو بێت؟

ملایكه‌ عه‌له‌م: گرنگی‌ ئه‌م كه‌مپینانه‌ له‌وه‌دایه‌ كه‌ ده‌نگی‌ زیندانیه‌كان له‌ زیندان‌و سیاچاڵه‌كان ده‌هێنێته‌ ده‌ره‌وه‌، هه‌روه‌ها رای گشتیی‌ جیهان‌و داكۆكیكارانی‌ مافه‌كانی‌ مرۆڤ له‌بوونی‌ زیندانیی‌ سیاسی‌ ئاگادار ده‌كاته‌وه‌. ئه‌م كاره‌ش به‌جۆرێك له‌جۆره‌كان پشتیوانییه‌ له‌زیندانیانی سیاسی‌‌و جیابیران. په‌یامی‌ ئه‌م كه‌مپینه‌ له‌سه‌ر ئه‌و بنه‌مایه‌یه‌، كه‌ زیندانیانی سیاسی‌ ته‌نیا نین‌و پشتیوانی‌ زۆریان هه‌یه‌‌و زیندانی سیاسی ئه‌و كه‌سه‌ نییه‌ كه‌ هه‌ر چۆنێك خواستیان هه‌ڵسوكه‌وتیان له‌گه‌ڵ بكه‌ن‌و به‌رپرسان حه‌زیان له‌ چ بڕیارێك بوو به‌سه‌ریاندا بیسه‌پێنن.

له‌ئه‌زموونه‌كانی‌ پێشوودا كه‌مپینێك بۆ به‌ڕێزان عه‌دنان حه‌سه‌نپور و عه‌بدولواحید (هیوا) بوتیمار خرایه‌ كار، بۆ ئه‌و دوو زیندانییه‌ سیاسییه‌ش بڕیاری‌ له‌سێداره‌دان ده‌ركرابوو، به‌ڵام به‌خۆشییه‌وه‌ به‌ هه‌وڵی‌ دۆستان‌و داوای پارێزه‌ره‌كه‌ی‌ بۆ سه‌رله‌نوێ دادگایكردنه‌وه‌یان‌و هه‌وڵه‌كانی‌ كه‌مپینه‌كه‌ بڕیاری‌ له‌سێداره‌دانه‌كه‌یان هه‌ڵوه‌شایه‌وه‌، چونكه‌ پشتیوانییه‌كه‌ی‌ هه‌مه‌ لایه‌نه‌ له‌و دوو زیندانییه‌ كراو رای گشتیی‌ جیهان له‌ كێشه‌كه‌ ئاگادار كرایه‌وه‌. ئه‌و هه‌وڵانه‌ بوونه‌ هۆی گوشار له‌سه‌ر ده‌زگای‌ دادوه‌ری‌‌و له‌ئه‌نجامدا بڕیاره‌كه‌ هه‌وڵوه‌شایه‌وه‌. گه‌رچی‌ هێشتا ئێمه‌ له‌ ئه‌نجامه‌كه‌ی‌ دیوانی‌ باڵای‌ دادوه‌ری ئاگادار نین، به‌ڵام هیوادارین‌و ئومێدمان له‌ده‌ست ناده‌ین تاكو بڕیاری‌ له‌سێداره‌دانی‌ خاتوو شیرین عه‌له‌م هولو هه‌ڵبوه‌شێته‌وه‌، چونكه‌ خوازیاری‌ ئازادیی‌ شیرینین.

ره‌هانا: داوای‌ ئێوه‌ له‌ هاووڵاتییان‌و به‌رپرسه‌كانی‌ حكومه‌ت‌و رێكخراوه‌كانی‌ داكۆكیكردن له‌مافه‌كانی‌ مرۆڤ چییه‌؟

مه‌لایكه‌ عه‌له‌م: داوامان له‌ داكۆكیكاران‌و رێكخراوه‌كانی‌ مافی‌ مرۆڤ‌و رێكخراوه‌كانی‌ ژنان‌و هاووڵاتییان ئه‌وه‌یه‌ كه‌ پشتیوانیی‌ هه‌مه‌ لایه‌نه‌ی خۆیان بۆ خاتوو شیرین عه‌له‌م هولو بخه‌نه‌ كار و داوای‌ هه‌ڵوه‌شاندنه‌وه‌ی‌ بڕیاری‌ له‌سێداره‌دانی‌ شیرین‌و تێكڕای‌ زیندانییه‌ سیاسیه‌كانی‌ دیكه‌‌و جیا بیران بكه‌ن. ته‌نانه‌ت داوا له‌به‌رپرسان‌و دادوه‌ره‌كانی‌ ئێران ده‌كه‌ین كه‌ سه‌باره‌ت به‌و بڕیاره‌ ده‌ركراوانه‌‌و له‌ لێسه‌ندنه‌وه‌ی‌ ژیان له‌و كه‌سانه‌ دور بین بن‌و به‌ ویژدانێكی‌ وشیاره‌وه‌ هه‌ڵسوكه‌وت له‌گه‌ڵ رۆڵه‌كانی‌ ئه‌م وڵاته‌دا بكه‌ن، هه‌روه‌ها هه‌وڵ بده‌ن بۆ راگرتنی‌ له‌سێداره‌دان‌و لێسه‌ندنه‌وه‌ی‌ ژیان له‌مرۆڤه‌كان، چونكه‌ به‌ هه‌وڵواسینی‌ لاوه‌كانی‌ ئه‌م وڵاته‌ ئه‌وه‌ی‌ كه‌ پێده‌ڵێن ئاسایشی‌ نیشتیمانی‌ ده‌ستبه‌ر نابێت‌و به‌پێچه‌وانه‌شه‌وه‌ به‌رهه‌ڵستكاری‌‌و ناڕه‌زایه‌تیه‌كان زیاتر و توندتر ده‌كاته‌وه‌. زیندانیه‌ سیاسیه‌كان‌و له‌ناویشیاندا خاتوو شیرین عه‌له‌م هولو هیچیان ناوێت جگه‌ له‌ مافه‌كانی‌ خۆیان‌و هاووڵاتیه‌كانیان‌و هاوڕه‌گه‌زه‌كانیان.

سازدانی‌: موحسین كاكه‌ڕه‌ش


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر